Wpływ ciśnienia na trwałość opony

Ciśnienie należy kontrolować za pomocą sprawdzonego ciśnieniomierza w oponach chłodnych, najlepiej przed rozpoczęciem jazdy, ponieważ po dłuższej jeździe temperatura opon wzrasta i powoduje zwiększenie ciśnienia wewnątrz ogumienia.

Ciśnienie w ogumieniu ma wpływ nie tylko na trwałość bieżnika i bocznych części opony ale również na „trzymanie się drogi, a nawet zużycie paliwa. Przy zbyt niskim ciśnieniu, na skutek zwiększonego ugięcia opony, wzrasta jej temperatura w czasie jazdy, maleje trwałość bieżnika oraz boków, a w dodatku rosną opory toczenia, pojawia się charakterystyczne „pływanie po nawierzchni jezdni. Przy zbyt dużym ciśnieniu zmniejsza się powierzchnia styku opony z nawierzchnią, bieżnik zużywa się intensywnie w części środkowej a jednocześnie, na skutek większej sztywności opony, pogarsza się komfort i bezpieczeństwo jazdy (zwłaszcza na nawierzchniach mokrych). Z tych względów należy utrzymywać ciśnienie w ogumieniu w granicach określonych w instrukcji obsługi.

Wysokość bieżnika nie może być niższa niż 1,5 mm; opony o niższym bieżniku należy bezwzględnie wymienić ze względu na obniżoną przyczepność, co bezpośrednio obniża bezpieczeństwo jazdy. Warto zaznaczyć, że opony o zbyt niskim bieżniku są bardzo podatne na przebicia. Szczegółowym oględzinom należy również poddać boczne części opony.

Głębokie przecięcie lub popękania i rozwarstwienia kwalifikują oponę do wymiany. [Zobacz też : Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa, Wymiana części w samochodzie może być łatwa, wypożyczalnia samochodów]

Powiązane tematy z artykułem: Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa Wymiana części w samochodzie może być łatwa Wypożyczalnia busa 9 osobowego warszawa