Zaczep do holowania przyczepy

Samochodem Polski FIAT 126P (pomimo silnika o niedużej mocy i małej pojemności skokowej) można holować przyczepki towarowe lub przyczepy kempingowe o masie nie przekraczającej 400 kg – dla przyczep z hamulcem, lub 290 kg – dla przyczep bez hamulca.

Holowanie przyczepy wymaga zamontowania haka holowniczego o końcówce kulistej wraz ze wspornikiem w tylnej części samochodu.

Ze względu na bezpośredni wpływ wspornika i haka na bezpieczeństwo jazdy elementy te powinny być wykonane szczególnie starannie w odpowiednio wyposażonych warsztatach.

Z prawej tylnej (wystającej) strony wspornika powinien być przyspawany dodatkowy zaczep do połączenia samochodu z przyczepą za pomocą luźnej linki stalowej, stanowiącej zabezpieczenie przy ewentualnym zerwaniu się przyczepy z haka.

Gniazdo wtykowe zainstalowane przy każdym haku należy połączyć z instalacją elektryczną zgodnie z instrukcją montażu haka. W gniazdo to wkładana jest wtyczka z przewodami zasilającymi oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne przyczepy.

Nieodzownym warunkiem eksploatacji przyczepy kempingowej jest zamontowanie dwu lusterek bocznych na długich wysięgnikach o długości co najmniej 27…28 cm. Odpowiednie lusterka można wykonać z dostępnych w sklepach zwykłych lusterek przez dorobienie rurowego przedłużenia ramienia wraz z uchwytem. Lusterka te zamontować można na przedniej części drzwi i stosować tylko w czasie holowania bardzo szerokiej przyczepy kempingowej.

Należy zwrócić uwagę na mocowanie i wsporniki lusterek – by były odpowiednio solidne. Lusterko o dużej powierzchni na słabym mocowaniu drga w czasie jazdy i uniemożliwia prawidłową obserwację drogi za samochodem. [Zobacz też: Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, wypożyczalnia samochodów gdańsk lotnisko, wypożyczalnia samochodów gdynia]

Powiązane tematy z artykułem: serwis niszczarek wynajem aut warszawa wypozyczalnia samochodow warszawa