Żarówki oświetleniowe

Małe żaróweczki 1,2 W i 3 W (bez cokołów) są wciśnięte w plastykowe oprawki z zaczepami, które z kolei są wmontowane do zestawu wskaźników. Obsługa tych lampek sprowadza się do wymiany uszkodzonej (przepalonej) żarówki. W celu wymiany żarówki należy: podnieść pokrywę bagażnika, odchylić dywanik bagażnika w okolicy szybkościomierza, a następnie lampkę z oprawką (widoczną od strony bagażnika) przekręcić w lewo i wyjąć z płyty podstawy zestawu wskaźników. Żaróweczkę wyjmuje się z plastykowej oprawki przez wyciągnięcie, po pokonaniu niewielkiego oporu. [więcej w: wypożyczalnia samochodów Warszawa, Skoki tandemowe, tani przewóz osób do anglii katowice ]

W celu wmontowania lampki z oprawką do zestawu wskaźników należy i włożyć oprawkę w odpowiedni otwór w płycie zestawu (zwracając uwagę na to, by dwa zaczepy oprawki weszły w wycięcia płyty), a następnie obrócić oprawkę w prawo do oporu. Obwody instalacji elektrycznej (z wyjątkiem obwodu ładowania akumulatora, obwodu zapłonu i rozrusznika) są zabezpieczone bezpiecznikami topikowymi 8 A. W skład zespołu wycieraczki szyby przedniej wchodzi silnik elektryczny wraz z uchwytem, układ dźwigni i ramiona wycieraków z wycierakami gumowymi. Silnik elektryczny, mocowany do uchwytu z lewej strony nadwozia, przekazuje poprzez dźwignie napęd na dwa wycieraki mocowane z zewnątrz. Sprężyste ramię zapewnia docisk gumowego wycieraka do szyby z siłą 0,5…0,6 daN, co zapewnia skuteczność oczyszczania. Wycieraki mają jedną częstotliwość ruchów, która wynosi 60 … 70 razy na minutę. Obsługa tego zespołu polega na okresowej kontroli stanu śrub mocujących, zacisków przewodów oraz stanu gumowych wycieraków (stępiona krawędź zbierająca, która niedokładnie oczyszcza przednią szybę kwalifikuje wycierak do wymiany).

W skład układu spryskiwacza szyby przedniej wchodzi: plastykowy zbiornik o pojemności 2 litry, ręczna pompka, dwie dysze oraz przewody łączące. Zbiornik spryskiwacza znajduje się w przedniej lewej części bagażnika i jest zawieszony na dwu wieszakach. Górna część zbiornika jest zamykana korkiem, przez który jest wyprowadzony przewód do pompki. Ręczna pompka spryskiwacza jest zamocowana na tablicy rozdzielczej, natomiast dwie dysze – w części nadwozia przy dolnej krawędzi szyby przedniej.

Kilkakrotne naciśnięcie ręką na gumowy kapturek pompki powoduje przetłoczenie płynu ze zbiornika do dwu dysz, które natryskują płyn cienkimi strumieniami na obszar pracy wycieraków. Obsługa zespołu spryskiwacza polega przede wszystkim na okresowej kontroli płynu w zbiorniku (i zawsze przed dłuższą jazdą) oraz na uzupełnianiu zbiornika właściwym płynem. W celu uzupełnienia płynu należy podnieść pokrywę bagażnika, odkręcić korek zbiornika i odchylić go nieco (wraz z przewodem) a następnie wlać odpowiednią ilość płynu i zakręcić korek.

Powiązane tematy z artykułem: Oryginalne części do markowych pojazdów Skoki tandemowe tani przewóz osób do anglii katowice