Zbiornik płynu hamulcowego

Podwójny zbiornik płynu hamulcowego,wykonany z przezroczystego tworzywa, jest mocowany z lewej strony bagażnika.Korek wlewu zapewnia utrzymanie ciśnienia atmosferycznego nad płynem,a jednocześnie chroni wnętrze bagażnika przed wylewaniem płynu. Część lewa zbiornika (w widoku od tyłu) zasila obwód kół przednich, a prawa – obwód kół tylnych.

Obsługa zbiornika polega na sprawdzeniu co 500 km, a zawsze przed każdą długa jazdą, poziomu płynu, który powinien sięgać 14 … 16 mm poniżej górnej płaszczyzny zbiornika. Dzięki przezroczystości ścianek zbiornika do oceny poziomu nie trzebaodkręcać korka wlewu.

Szczęki hamulcowe w kołach są rozpierane przez cylinderki hamulcowe mocowane do tarczy koła. [hasła pokrewne: deft autka, jeep warszawa, wypożyczalnia samochodów ] Obsługa cylinderków polega na okresowej kontroli szczelności, którą najlepiej przeprowadzać co 10 000 km (przy sprawdzaniu szczęk hamulcowych). Wycieki płynu hamulcowego z cylinderka lub obniżony efekt hamowania w określonym kole wskazują na uszkodzenie oraz konieczność rozbiórki i naprawy zespołu (w odpowiednio wyposażonym warsztacie). W czasie eksploatacji może dojść do zapowietrzenia układu hamulcowego (np. wskutek nieszczelności połączeń), co objawia się znacznie zwiększonym jałowym skokiem pedału przy jego pierwszym naciśnięciu (pedał jest miękki), a więc zmniejszonym efektem hamowania. Jeżeli ponadto pedał hamulca przy silnym nacisku stopniowo opada, a po kilkakrotnym szybkim naciśnięciu działa przez pewien czas normalnie, jest to niewątpliwym potwierdzeniem, że w układzie hydraulicznym znajdują się pęcherzyki powietrza.

Powiązane tematy z artykułem: deft autka jeep warszawa rowiński wajdemajer używane