PIC-493

Obsługa tylnego zawieszenia

Koła tylne samochodu 126P są zawieszone na wahaczach skośnych wleczonych i sprężynach śrubowych z amortyzatorami hydraulicznymi podwójnego działania (umieszczonymi wewnątrz sprężyny). W celu zapewnienia prawidłowej pracy zawieszenia w czasie jazdy pod obciążeniem koła tylne powinny mieć określoną zbieżność i pochylenie. Regulację zbieżności kół należy wykonać po przebiegu pierwszych 2000 ... 3000 km, a następnie okresowo co około 20 000 km (w ASO) lub w każdym przypadku pogorszenia się statecznoś...

Więcej »

Wpływ ciśnienia na trwałość opony

Ciśnienie należy kontrolować za pomocą sprawdzonego ciśnieniomierza w oponach chłodnych, najlepiej przed rozpoczęciem jazdy, ponieważ po dłuższej jeździe temperatura opon wzrasta i powoduje zwiększenie ciśnienia wewnątrz ogumienia. Ciśnienie w ogumieniu ma wpływ nie tylko na trwałość bieżnika i bocznych części opony ale również na „trzymanie się drogi, a nawet zużycie paliwa. Przy zbyt niskim ciśnieniu, na skutek zwiększonego ugięcia opony, wzrasta jej temperatura w czasie jazdy, maleje trwało...

Więcej »

Obrotomierz

Prędkościomierz, w który wyposażone są wszystkie seryjnie produkowane samochody umożliwia kontrolę prędkości w czasie jazdy. Utrzymywanie silnika w optymalnym zakresie obrotów za pomocą prędkościomierza jest trudne. Dopiero zastosowanie obrotomierza, który wskazuje liczbę obrotów wału korbowego (w obr/min) umożliwia lepsze wykorzystanie charakterystyki silnika w każdych warunkach, co jest szczególnie ważne przy zmianie biegów w jeździe szybkiej. Przy hamowaniu biegami, zwłaszcza w górach, dzięki obrotom...

Więcej »

Zobacz też:

Lekarze i przesłuchujący w Guantanamo Bay czesc 4

Podwójny zbiornik płynu hamulcowego,wykonany z przezroczystego tworzywa, jest mocowany z lewej strony bagażnika.Korek wlewu zapewnia utrzymanie ciśnienia atmosferycznego nad płynem,a jednocześnie chroni wnętrze bagażnika przed wylewaniem płynu. Część lewa zbiornika (w widoku od tyłu) zasila obwód kół przednich, a prawa - obwód kół tylnych. Obsługa zbiornika polega na sprawdzeniu co 500 km, a zawsze przed każdą długa jazdą, poziomu płynu, który powinien sięgać 14 ... 16 mm poniżej górnej płaszczy...

Więcej »
1